Julgodis, ambulans och annat smått & gott!

Så är julhelgen slut för denna gång, julgodiset uppätet… Eller nävisstnä, jag har ju en godisjulkalender med ett par luckor (=godisbitar) kvar i! Tack Thina för godiskalendern jag fick i present! 🙂

I morrn är det nyår, och det känns lite kluvet att jag inte har nånstans att fira. Men antagligen behöver jag ta det lugnt, det har varit en rörig tid ett tag. Nåt varken min ADHD eller PTSD mår väl av, egentligen. Så det är kanske bra att det inte blir nåt firande. Men tråkigt. Och jag känner mig inte skapt för att ha tråkigt!

Rottplus

Vad mer? Jo, igår fick jag ringa 112 efter ambulans åt mig själv, och de var faktiskt jättegulliga på larmcentralen. Nåt de inte har varit tidigare, och jag var onekligen rädd att inte bli tagen på allvar, eller utskälld som jag har blivit tidigare när jag har ringt dem. Men den offentliga kritik som har framförts mot SOS har kanske bitit på dem? Och var inte oroliga, för det är bättre och jag är hemma igen! 🙂

Och nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen! Kram på er!
Sussie aka Ödmjuka Kaxan

Ett svar »

  1. oj hoppas det inte var något jätteallvarligt ? :/ bra att det är bättre nu.du verkar vara en riktigt snäll och fin person! blir glad av att läsa din blogg.kramar ❤

    Gilla

  2. Tack för att du tycker jag är snäll, det värmer! ❤ Fast jag är nog för snäll för mitt bästa ibland, dvs jag tänker inte alltid på mig själv ens när jag behöver… Dju verkar också vara en fin person, jag hoppas innerligt det går bra för dig!Kram!

    Gilla

  3. bra med presenter som räcker länge ;-)tur att det gick bra på sjukhuset och att det inte va så farligt! Håll dig frisk nu och glöm inte att vila lite ibland. snart blir det varmare och du kan ta en stund ledigt i stugan :-)Kram ❤

    Gilla

Jag ser fram emot din kommentar!